top of page

האתגרים בהאקתון

״שוק העבודה העתידי טומן בחובו אתגרים רבים, אך לא פחות מכך הזדמנויות לצמיחה וחדשנות. מומחים בתחום חוזים שינויים מרחיקי לכת במבנה ובמאפייני שוק העבודה בעשור הקרוב, שינויים אשר לניצניהם אנו עדים כבר היום. תמורות אלה מקורן בין היתר בהתפתחויות טכנולוגיות, שינויים דמוגרפיים, העמקת תהליך הגלובליזציה,
ושינויים תפיסתיים לגבי עולם העבודה. היערכות לקויה לתמורות הצפויות עשויה ליצור קשיים משמעותיים, ביניהם מחסור חמור בכ"א מקצועי, אבטלה גבוהה בקרב אוכלוסיות מסוימות ומערכת יחסי עבודה מעורערת. אולם, היערכות מושכלת לאתגרי שוק העבודה העתידי יכולה לצמצם באופן מהותי את הסכנות הללו, לתרום להרחבת אפשרויות התעסוקה, לאפשר גמישות תעסוקתית רבה יותר לעובד ולמעסיק, ולשפר את כושר התחרות של המשק הישראלי.״

(הערכות לשוק העבודה העתידי, המכון הישראלי לדמוקרטיה, דו״ח ביניים, יוני 2017)

*חומרי רקע והעשרה נוספים ניתן למצוא כאן

אתגר הכישורים והלמידה לאורך החיים

אתגר הכישורים והלמידה לאורך החיים

שוק העבודה המשתנה במהירות מציב בפני העובדים והעובדות דרישה לפיתוח כישורים מגוונים, וללמידה מתמשכת לאורך שנות הקריירה בכדי להשאר רלוונטים בשוק התעסוקה. 
מעבר לכישורי ליבה (שפה ואוריינות מתמטית וטכנולוגית) וכישורים מקצועיים, ידרשו העובדים והעובדות לפתח כישורים אישיים/רכים/חיוניים שאינם תלויים במקצוע כגון חשיבה ביקורתית, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, ניהול שינויים, ניתוח נתונים וכו'. כישורים אלו יהוו נכס בעולם עבודה משתנה ויאפשרו להם להשתלב ולהתאים את עצמם למקצועות המשתנים.
בנוסף, לאור כניסתן של טכנולוגיות חדשות לשוק התעסוקה, ידרשו העובדים ללמידה והתעדכנות מתמדת הן בתחום הידע המעשי והן בתחום הטכנולוגי, בדגש על למידה עצמאית.  

קבוצות ההאקתון מוזמנות לפתח פתרונות אשר יסייעו לעובדי ההווה והעתיד לפתח כישורים מותאמים לאורך זמן בסביבת עבודה משתנה.  

 

שאלות להשראה:

  1. כיצד נוכל לעזור לא.נשים למפות את המיומנויות והכישורים הקיימים שלהם? 

  2. כיצד נוכל לעזור לא.נשים למפות את הכלים והמיומניויות שעליהם לרכוש לטובת התקדמות, שינוי קריירה או משרה רצויה?

  3. כיצד נוכל לעזור לא.נשים לפתח מיומנויות אישיות חיוניות לסביבת העבודה?

  4. כיצד נוכל לעזור לא.נשים להישאר מעודכנים בתחום הידע המקצועי ובכישורים הטכנולוגיים הנדרשים?

  5. כיצד נוכל להכווין ולפשט תהליכים של לימוד עצמי? לבנות תוכנית אישית?

  6. כיצד נוכל לאפשר מסגרות נגישות להתייעצות, למידה משותפת ולמידה ממומחים ועובדים בעלי ניסיון בתחום? 

  7. כיצד נוכל לנצל פלטפורמות ויכולות טכנולוגיות קיימות בכדי לקדם למידה מתמשכת, מגוונת וחווייתית (רשתות חברתיות, משחקים, לומדות, וידאו, וידאו קונפרנס)

  8. כיצד נוכל לאפשר לא.נשים להציג באפקטיביות את יכולותיהם ונסיונם על בסיס כישורים ולא על בסיס תפקידים? 

  9. כיצד יראה דף/אתר הפרופיל המקצועי העתידי, מבוסס כישורים והישגים ולא רשימת חברות מעסיקות?  

  10. כיצד ארגונים יכולים לעזור לעובדים ועובדות לזהות מגמות שינוי ולהתכונן להם?

חומרי רקע והעשרה:


5 ways to lead in an era of constant change  (TED)
The Workforce crisis of 2030—and how to start solving it now  (TED)

 

 

אתגר הנגישות למידע תעסוקתי וניהול קריירה

אתגר הנגישות למידע תעסוקתי וניהול קריירה

 

בתוך עושר המקצועות המשתנים תדיר, קיים קושי אמיתי לצפות את השינויים ולבנות אלטרנטיבות קריירה חדשות המותאמות לכישורים האישיים והניסיון האישי. המשמעות היא שעובדות ועובדים חייבים להישאר מעודכנים, גמישים, ולהיות מוכנים לחשב מסלול מחדש מידי פעם.  


קבוצות ההאקתון מוזמנות לפתח פתרונות אשר יסייעו לא.נשים לנהל את מסלול הקריירה שלהם תוך יכולת לנתח בזמן אמת את השינויים בסביבת העבודה הנוכחית שלהם ושוק העבודה באופן כללי. זיהוי מגמות וטכנולוגיות רלוונטיות, זיהוי סוגי משרות שעתידות להיות פחות רלוונטיות ומשרות חדשות שהופכות נפוצות יותר ויותר. 


שאלות להשראה:

  1. כיצד נוכל לאפשר לא.נשים לצפות שינויים בתחום עיסוקם ו/או בתחום הכישורים שלהם?

  2. כיצד נוכל לספק מידע עדכני על מקצועות ומשרות קיימות בהתאם לכישורים אישיים? ומהן המשרות/חברות הכי מתגמלות בהתאם לכישורים הללו?

  3. כיצד נוכל לעזור לא.נשים למפות את הכלים והמיומניויות שעליהם לרכוש לטובת משרה מסוג חדש שנכנסה לפנתיאון שוק העבודה המשתנה? כיצד נוכל להנגיש את המיומנויות, כישורים וההשכלה השכיחים שיש לא.נשים שעובדים בתפקידים חדשים אלה?

  4. כיצד נוכל לרתום טכנולוגיות ופלטפורמות קיימות לפיתוח פתרונות ניהול קריירה (רשתות חברתיות, AI, ועוד)

  5. כיצד המדינה יכולה להשתמש בדאטה רוחבית שיש לה בכדי למפות את מקצועות ההווה העתיד והכישורים הנדרשים להם?

חומרי רקע והעשרה:


מחצית מהמקצועות ייעלמו משוק העבודה העתידי: מי צריך לחשוש? - דה מרקר
How to make applying for jobs less painful (TED)
The Future of Finding Work (TEDx)

אתגר הגיוון וההכלה

אתגר הגיוון וההכלה

שוק העבודה, כבר בתצורתו הנוכחית מהווה אתגר עבור אוכלוסיות מגוונות.  נשים, מיעוטים, מבוגרים, אנשים עם מוגבלויות ועוד.
ההתמקדות בכישורים מצד אחד תאפשר לאוכלוסיות שמחזיקות בכישורים אלה (ויכולה להנגיש זאת למעסיקים) אפשרות טובה יותר להשתלב בשוק העבודה, ומצד שני ללא תמיכה טובה שמנגישה טכנולוגיות חדשות וכלי למידה, ההדרה של אוכלוסיות אלה משוק העבודה עלולה להחמיר. 

 

שאלות להשראה:

  1. כיצד נוכל לאפשר לא.נשים המשתייכים לאוכלוסיות מיוחדות להציג את הכישורים שלהם בצורה שיוויונית לאחרים?

  2. כיצד נוכל להנגיש משרות לא.נשים עם מוגבלויות?

  3. כיצד נוכל לשמר את הרלוונטיות של א.נשים מבוגרים בעולם שתחומי הידע וכלי העבודה משתנים תדיר?

  4. כיצד נוכל לצמצם משמעותית את פערי השכר המגדריים הקיימים כיום?

  5. כיצד נוכל להפוך את תהליכי ההשמה והגיוס ליותר שיוויוניים?

  6. כיצד נוכל להטמיע תרבות ארגונית מכלילה בכלל וידידותית להורים בפרט?

:חומרי רקע והעשרה
גיוון אוכלוסיה בשוק העבודה - מכון טאוב
תעסוקת מבוגרים - והדרת
דרוש ניסיון - פורטל תעסוקה לאזרחים מבוגרים
Why the best hire might not have a perfect resume (TED)  
Three lessons on success from an Arab businesswoman (TED) 
Closing the gap – A millennial proposal for a happy multigenerational workplace (TED) 
 A new kind of job market (TED) 
How diversity makes teams more innovative (TED)

 

bottom of page